Regulamin
Szanowni Państwo,
Od dnia 1 kwietnia 2024 r. wprowadzone zostaną zmiany w Regulaminie serwisu internetowego b2b.wydawnictwoagora.pl.
Zmiany Regulaminu wiążą się z utworzeniem odrębnej spółki Agora Książka i Muzyka sp. z o.o., która od 1 kwietnia 2024 r. będzie podmiotem prowadzącym serwis b2b.wydawnictwoagora.pl, i stanie się administratorem danych osobowych użytkowników.
Co się zmienia?
Zmiany w Regulaminie obejmują w szczególności:
- wskazanie danych nowego podmiotu świadczącego usługi w ramach serwisu internetowego b2b.wydawnictwoagora.pl,
- zmiany doprecyzowujące postanowienia Regulaminu oraz zmiany redakcyjne tekstu Regulaminu.
Regulamin Platformy dla bibliotek Wydawnictwa Agora b2b.wydawnictwoagora.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników ze sklepu internetowego, prowadzonego pod adresem „www.b2b.wydawnictwoagora.pl”.
- Właścicielem serwisu i sklepu internetowego „b2b.wydawnictwoagora.pl” jest Agora Książka i Muzyka sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
- Korzystanie z Serwisu oznacza wyrażenie zgody przez Użytkownika na warunki określone w Regulaminie.
- Regulamin jest dostępny nieodpłatnie w Serwisie w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie. Na żądanie Użytkownika wysłane na adres: kulturalnysklep@agora.pl, Regulamin może również zostać przesłany nieodpłatnie pocztą elektroniczną w wersji elektronicznej na podany przez Użytkownika adres e-mail.
- Dane osobowe Użytkowników korzystających z usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane na zasadach opisanych w Polityce Prywatności, dostępnej w zakładce, do której link zamieszczony został w stopce Serwisu.
- Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Serwisu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim
- Zakazane jest podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań, które miałyby wpływ na poprawne funkcjonowanie Serwisu, w szczególności zabroniona jest jakakolwiek ingerencja w treści zamieszczane na stronach Serwisu
II. DEFINICJE
- Agora Książka i Muzyka lub AKiM – Agora Książka i Muzyka sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Czerska 8/10 (00-732) Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001053301, NIP: 5214032891 - właściciel Serwisu i Sklepu, Sprzedawca
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem: www.b2b.wydawnictwoagora.pl.
- Sklep – sklep internetowy działający w Serwisie dedykowany dla podmiotów mających status biblioteki.
- Sprzedawca – Agora Książka i Muzyka.
- Użytkownik – każdy podmiot zarejestrowany w Serwisie i mający status biblioteki.
III. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: b2b.wydawnictwoagora.pl, Agora Książka i Muzyka sp. z o.o. ul. Czerska 8/10 (00-732) Warszawa.
- Adres e-mail: kulturalnysklep@agora.pl.
- Biuro Obsługi Klienta (BOK) pozostaje do dyspozycji Użytkowników w dniu powszednie w godzinach 9:00 – 17:00 pod numerem telefonu: 22 555 44 00.
IV. WYMOGI TECHNICZNE
- Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) urządzenie podłączone do Internetu z zainstalowaną i gotową do pracy przeglądarką internetową obsługującą HTML5,
b) włączenie w przeglądarce internetowej obsługi plików cookies oraz javascript. - Do złożenia zamówienia i realizacji transakcji w Sklepie, niezbędne jest aktywne konto poczty elektronicznej.
V. USŁUGI ELEKTRONICZNE ŚWIADOCZONE W SERWISIE
- W ramach Serwisu Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną następujące usługi:
a) usługa obejmująca założenie i utrzymywanie konta w ramach Sklepu,
b) usługa zawierania, modyfikowania i odstępowania od umów sprzedaży produktów dostępnych w Sklepie,
d) usługa obejmująca możliwość bieżącej komunikacji Sprzedawcy z Użytkownikiem dotycząca realizacji umowy sprzedaży,
e) usługa obejmująca możliwość korzystania przez Użytkownika z innych funkcjonalności konta prowadzonego w ramach Sklepu np. wysyłanie zapytań
f) usługa obejmująca możliwość wzięcia udziału w konkursach i akcjach promocyjnych prowadzonych przez Sprzedawcę, na zasadach określonych w odrębnych regulaminach. - Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych usług wymienionych w punkcie 1 powyżej, o czym poinformuje Użytkowników w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Poza sytuacjami wyraźnie uregulowanymi w Regulaminie, każda ze Stron ma prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zostanie wysłane drogą elektroniczną na adres e-mail Użytkownika podany przy rejestracji, a w przypadku oświadczenia składanego Sprzedawcy przez Użytkownika – na adres e- mail kulturalnysklep@agora.pl
VI. REJESTRACJA I ZAŁOŻENIE KONTA
- Zakupy w Sklepie mogą być dokonywane wyłącznie przez Użytkowników zarejestrowanych, po założeniu konta.
- Rejestracja polega na wypełnieniu elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego w Serwisie i wysłanie go do Sprzedawcy. Konto założone zostanie dopiero po zweryfikowaniu danych podanych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym i potwierdzeniu przez obsługę Sklepu, że Użytkownik posiada status biblioteki.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego wymaga podania danych obejmujących: nazwę instytucji, adres poczty elektronicznej (e-mail), adres korespondencyjny, numer telefonu, numer NIP, imię i nazwisko upoważnionego pracownika. W procesie rejestracji w Serwisie Użytkownik sam ustala i wprowadza login oraz hasło. Rejestracja wymaga zapoznania się i zaakceptowania przez Użytkownika niniejszego Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest konieczne, aby założyć konto i dokonywać za jego pośrednictwem zakupów w Sklepie. Formularz rejestracyjny wystarczy wypełnić tylko raz.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego może zostać dokonane za pośrednictwem Serwisu lub telefonicznie pod numerem tel.: 22 555 44 00, obsługiwanym przez Biuro Obsługi Klienta (BOK).
- Na podstawie danych z formularza Sprzedawca wystawia fakturę i dostarcza zamówione produkty.
- Konto jest przypisane do Użytkownika. Jeden Użytkownik może posiadać tylko jedno konto.
VII. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Zamówienia można składać za pośrednictwem Serwisu lub telefonicznie, dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta (BOK) pod numer tel.: 22 55 44 00.
- Składając zamówienie za pośrednictwem Serwisu, po wyszukaniu interesującego produktu można od razu umieścić go w koszyku lub zobaczyć jego opis i dopiero wtedy zdecydować się na zakup. Zawartość koszyka można sprawdzać w dowolnym momencie, klikając na przycisk „Koszyk”.
- W celu zakończenia procesu składania zamówienia i dokonania zakupu, za pośrednictwem Serwisu, należy kliknąć w przycisk „zamawiam i płacę”.
- Po złożeniu zamówienia, składanego zarówno za pośrednictwem Serwisu jak i telefonicznie, Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie zamówienia. W przypadku zamówień płatnych przelewem, wiadomość e-mail będzie zawierała numer konta bankowego, na które należy dokonać płatności.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie otrzymania przez Użytkownika wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
VIII. PŁATNOŚCI
- Za korzystanie z Serwisu nie są naliczane ani pobierane jakiekolwiek opłaty.
- W Sklepie istnieje możliwość zapłaty za zakupione produkty:
a) za pobraniem – Użytkownik uiszcza cenę pracownikowi poczty, kurierowi lub w paczkomacie;
b) przelewem tradycyjnym;
c) za pośrednictwem operatora płatności (np. PayU) w formie przez niego oferowanej (szybki przelew, blik, transakcja kartą). - Płatność przelewem tradycyjnym, kartą kredytową lub szybkim przelewem (ePrzelewem) oznacza, że realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę.
- W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, numer konta do wpłaty przesyłany jest w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
- Płatność za pobraniem oznacza, że po złożeniu zamówienia produkty zostaną wysłane, a płatność nastąpi przy odbiorze przesyłki.
- Sprzedawca zastrzega prawo odmowy realizacji zamówienia za pobraniem w stosunku do Użytkownika, który w okresie ostatnich 12 miesięcy złożył zamówienie w Sklepie w opcji płatności za pobraniem i nie odebrał zamówionych produktów.
- W przypadku wyboru przez Użytkownika płatności za zamówienie z góry, Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty pełnej ceny za zamówiony produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia. Zamówienie nieopłacone w terminie 14 dni od dnia jego złożenia, zostanie automatycznie anulowane, a Sprzedawca będzie zwolniony z obowiązku realizacji tego zamówienia.
IX. WYSYŁKA ZAMÓWIENIA
- Użytkownik jest zobowiązany do podania prawidłowego (aktualnego) i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia oraz prawidłowego (aktualnego) i pełnego numeru telefonu. W przypadku podania przez Użytkownika błędnego lub niedokładnego adresu i/lub numeru telefonu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia.
- W trakcie dokonywania zakupów (przed złożeniem zamówienia), w koszyku można zmienić adres dostawy oraz adres do faktury. Po kliknięciu na „zmień dane odbiorcy” lub „zmień dane zmawiającego” będzie można wprowadzić nowy adres lub wybrać istniejący adres z dostępnych adresów.
- Jeżeli Użytkownik chce zmienić adres do wysyłki już po złożeniu zamówienia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem kanałów komunikacji wskazanych w pkt. III Regulaminu. Jeżeli zamówienie zostanie już przekazane do realizacji, nie będzie możliwości dokonania zmiany adresu dostawy.
- Dostępne dla danego zamówienia warianty dostawy produktów oraz koszt doręczenia przesyłki są podawane do wiadomości Użytkownika każdorazowo przed złożeniem zamówienia.
- Użytkownik przed wyborem sposobu doręczenia przesyłki oraz przed złożeniem zamówienia jest informowany o wartości zakupów uprawniających do darmowej przesyłki.
- Informacja o tym, jak szybko Sklep przygotowuje do wysłania konkretne produkty podawana jest przy ich opisie np. „wysyłka w 48 godzin”. Jest to czas liczony od momentu otrzymania e-maila potwierdzającego przyjęcie zamówienia (pkt. VI. 2 Regulaminu) do chwili przekazania przesyłki do wysłania.
- Zamówienie płatne przelewem jest kompletowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sklepu.
- Jeżeli w jednym zamówieniu znajdują się produkty, które obejmują produkty dostępne w magazynie oraz produkty w przedsprzedaży, całe zamówienie zostanie zrealizowane po premierze produktu nabywanego w przedsprzedaży. Na wyraźne żądanie Użytkownika wyrażone w komentarzu do zamówienia, w korespondencji e-mail ze Sklepem lub w rozmowie telefonicznej z BOK, Użytkownik może zażądać niezwłocznego doręczenia tej części zamówienia, która jest dostępna w magazynie i późniejszego doręczenia produktów nabywanych w przedsprzedaży. Użytkownik poniesie koszty tylko jednej przesyłki.
- Do czasu potrzebnego do skompletowania przesyłki, należy doliczyć czas dostawy określony przez firmy świadczące usługi pocztowe i kurierskie.
- Stan realizacji zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się do Sklepu, klikając na „Moje konto”, a następnie wybierając opcję „Moje zamówienia (stan realizacji)”.
X. CENY PRODUKTÓW I FAKTURY
- Ceny wszystkich produktów oferowanych w Sklepie zawierają podatek VAT, są podawane w złotych polskich oraz nie obejmują kosztów przesyłki.
- Ceną wiążącą za zamówiony produkt jest cena produktu podana na stronie b2b.wydawnictwoagora.pl przy produkcie w chwili składania zamówienia przez Użytkownika. Ta sama cena uwidoczniona jest w koszyku zamówień przy wybranym produkcie.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia wraz z kosztami wysyłki zgodnie z tabelą opłat przedstawiana jest w procesie składania zamówienia po dokonaniu przez Użytkownika wyboru formy dostawy i formy płatności lub potwierdzana ustnie przez pracownika BOK przyjmującego zamówienie w trakcie połączenia telefonicznego.
- Po dokonaniu rejestracji i założeniu konta w Serwisie, każdy Użytkownik będzie miał przypisywany przez Sprzedawcę stały rabat, który będzie automatycznie obniżał ceny produktów zgodnie z wartością przypisanego rabatu. Oferta wyświetlana Użytkownikowi po zalogowaniu będzie uwzględniała przypisany do danego Użytkownika stały rabat.
- Sprzedawca jest uprawniony do przydzielenia danemu Użytkownikowi kredytu kupieckiego, w ramach którego Użytkownik może skorzystać z płatności odroczonej tj. po przydzieleniu kredytu kupieckiego, zapłata za zamówiony towar będzie mogła zostać dokonana w terminie późniejszym określonym przez Sprzedawcę przy przydzielaniu takiego kredytu.
- Sprzedawca jest uprawniony do organizowania czasowych promocji w Sklepie na wybrane produkty a także do przyznawania Użytkownikom indywidualnych kodów rabatowych.
- Faktury są wysyłane w wersji elektronicznej za pośrednictwem e-mail.
- Jeżeli Użytkownik chce zmienić dane do faktury po złożeniu zamówienia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem kanałów komunikacji wskazanych w pkt. III Regulaminu. Jeżeli zamówienie zostanie już przekazane do realizacji, nie będzie możliwości dokonania zmiany danych.
XI. REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje związane z towarem lub realizacją umowy sprzedaży, Użytkownik może złożyć Sprzedawcy w następującej formie:
a) za pośrednictwem swojego konta w Serwisie w sekcji „reklamacje”,
b) przesłanie wiadomości e-mail na adres: kulturalnysklep@agora.pl,
c) przesłanie korespondencji w formie tradycyjnej pod adres: AGORA Książka i Muzyka sp. z o.o. ul. Czerska 8/10; 00-732 Warszawa z dopiskiem: Reklamacja – b2b.wydawnictwoagora.pl,
d) telefonicznie pod numerem telefonu: 22 555 44 00. - Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail Użytkownika, datę lub numer zamówienia, opis przedmiotu reklamacji i jego uzasadnienie, żądanie Użytkownika (wymiana towaru na nowy, naprawa, obniżenie ceny o określoną kwotę lub odstąpienie od umowy) oraz w przypadku wybrania formy pisemnej także podpis Użytkownika składającego reklamację.
- Pod rygorem utraty uprawnienia wynikającego z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), Użytkownik zobowiązany jest do zbadania towaru pod względem ilościowym i jakościowym przy jego odbiorze oraz w przypadku wykrycia wad (niezgodności towaru z umową), powiadomienia o tym fakcie Sprzedawcy pisemnie w terminie 7 dni od wykrycia wady (niezgodności towaru z umową).
- Wszelkie reklamacje, rozpatrywane będą niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail, z którego nadesłano reklamację, a w przypadku złożenia reklamacji w formie pisemnej i niepodania adresu e-mail w treści reklamacji, na adres e-mail wskazany przy rejestracji Użytkownika.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę i przystąpienia do realizacji żądania Użytkownika polegającego na odstąpieniu od umowy, reklamowany towar należy odesłać na adres: AGORA Książka i Muzyka sp. z o.o. Biuro Obsługi Klienta ul. Czerska 8/10; 00-732 Warszawa z dopiskiem: Reklamacja – b2b.wydawnictwoagora.pl.
- W przypadku odstąpienia od umowy wskutek zasadnej reklamacji, przypadające do zwrotu środki pieniężne Użytkownika są w pierwszej kolejności stawiane do jego dyspozycji w zakładce „saldo użytkownika”. W ciężar takich środków Użytkownik może dokonać nowego zakupu lub zażądać ich zwrotu.
- Strony zobowiązane są do współdziałania przy wykonywaniu uprawnień reklamacyjnych oraz dążenia do polubownego rozwiązania ewentualnych sporów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Użytkownik ma możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej (platforma ODR) w celu poddania pod rozstrzygnięcie sporu z Agorą drogą elektroniczną. Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów mieszkających w Unii Europejskiej i przedsiębiorców mających siedzibę w Unii Europejskiej dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia między nimi internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
XII. KOMUNIKACJA W SERWISIE
- Serwis umożliwia zadawanie pytań dotyczących poszczególnych produktów. Użytkownik zamieszcza pytanie w przeznaczonym do tego polu w Serwisie. Z chwilą zadania pytania Użytkownik wyraża zgodę na jego opublikowanie oraz na opublikowanie odpowiedzi udzielonej przez pracowników Sprzedawcy na stronach Serwisu bez ograniczeń czasowych. Sprzedawca jest uprawniony lecz nie zobowiązany do opublikowania pytania i odpowiedzi w Serwisie. Sprzedawca może opublikować pytanie i odpowiedź w całości, w wybranym przez siebie fragmencie lub powstrzymać się od publikacji.
- Sklep udostępnia wszystkim zainteresowanym możliwość zamówienia powiadomienia o produktach aktualnie niedostępnych w magazynie Sprzedawcy. W tym celu Użytkownik wpisuje adres poczty elektronicznej, pod który Sprzedawca wyśle wiadomość e-mail informując o ponownej dostępności danego produktu. Zamówienie powiadomienia jest każdorazowo potwierdzane przez Użytkownika poprzez kliknięcie w aktywny link przesłany w wiadomości e-mail na adres podany przez Użytkownika przy zamówieniu powiadomienia.
XIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Użytkowników.
- Dane osobowe są przetwarzane przez administratora w celach związanych z korzystaniem z Serwisu i ze Sklepu, tj. zawierania i wykonywania umów sprzedaży, w celu realizacji prawnych obowiązków spoczywających na Sprzedawcy, w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy.
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, lecz niezbędne dla zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów w Sklepie oraz do korzystania z poszczególnych funkcjonalności w Serwisie (np. zapytania).
- Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawienia i usunięcia.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności, która dostępna jest w zakładce „Polityka Prywatności” na stronie Serwisu oraz w tym miejscu.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.04.2024.
- Agora Książka i Muzyka (AKiM) jest uprawniona do jednostronnej zmiany Regulaminu w zakresie, który nie został indywidualnie uzgodniony z Użytkownikiem na podstawie uzasadnionej przyczyny. Jako uzasadnioną przyczynę uznaje się zaistnienie jednej z następujących okoliczności:
a) zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie, w jakim taka zmiana przepisów wpływa na treść Regulaminu lub nakłada na AKiM obowiązek modyfikacji treści Regulaminu;
b) wydanie przez organy administracji publicznej, w tym w szczególności Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzji, rekomendacji, zaleceń, zobowiązań lub aktów o analogicznym charakterze w zakresie, w jakim ww. akty administracyjne wpływają na treść Regulaminu lub nakładają na AKiM obowiązek modyfikacji treści Regulaminu;
c) zmiana lub wprowadzenie interpretacji prawa na podstawie prawomocnych wyroków sądów powszechnych w Polsce, sądów administracyjnych, Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w zakresie jakim ww. orzecznictwo wpływa na treść Regulaminu lub nakłada na Sprzedawcę obowiązek modyfikacji treści Regulaminu;
d) wprowadzenie przez AKIM nowych funkcjonalności Serwisu lub modyfikacja ich dotychczasowego zakresu czy usunięcie funkcjonalności – zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie dotyczącym takich nowych funkcjonalności, ich modyfikacji lub usunięcia;
e) zmiany organizacyjne w grupie kapitałowej Agora S.A. skutkujące zmianą spółki w obrębie jednostek powiązanych Agora S.A. w rozumieniu ustawy o rachunkowości z dnia 29.09.1994 r., która prowadzi Serwis lub jakąkolwiek jego część;
f) Regulamin wymaga uzupełnienia, doprecyzowania lub modyfikacji przez wzgląd na większą przejrzystość jego postanowień dla Użytkowników - zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie, który pozwala na uzyskanie większej przejrzystości jego postanowień;
g) przeciwdziałanie nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu, Usług elektronicznych oraz Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych osobowych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie, który pozwala na uzyskanie większego cyberbezpieczeństwa; - AKiM poprzez publikację w Serwisie oraz poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Użytkowników, informuje o:
a) treści planowanej zmiany Regulaminu,
b) dacie wejścia w życie zmiany Regulaminu,
c) jednolitej treści Regulaminu po zmianach. - Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów o świadczenie usług elektronicznych zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. W przypadku takich umów stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dniu wyrażenia woli przez Użytkownika na zawarcie umowy o świadczenie usług elektronicznych.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa, w szczególności Kodeks cywilny, ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza praw Użytkownika, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze bezwzględne zastosowanie znajdą przepisy obowiązującego prawa.
- Spory wynikające z Regulaminu, których nie udało się rozwiązać między Użytkownikiem a AKIM na drodze polubownej, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo ze względu na siedzibę AKIM.
Regulamin Platformy dla bibliotek Wydawnictwa Agora b2b.wydawnictwoagora.pl do dnia 31.03.2024
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników ze sklepu internetowego, prowadzonego pod adresem „www.b2b.wydawnictwoagora.pl”.
- Właścicielem serwisu i sklepu internetowego „b2b.wydawnictwoagora.pl” jest Agora Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.
- Korzystanie z Serwisu oznacza wyrażenie zgody przez Użytkownika na warunki określone w Regulaminie.
- Regulamin jest dostępny nieodpłatnie w Serwisie w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Dane osobowe Użytkowników korzystających z usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane na zasadach opisanych w Polityce Prywatności, dostępnej w zakładce, do której link zamieszczony został w stopce Serwisu.
- Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Serwisu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim.
- Zakazane jest podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań, które miałyby wpływ na poprawne funkcjonowanie Serwisu, w szczególności zabroniona jest jakakolwiek ingerencja w treści zamieszczane na stronach Serwisu.
II. DEFINICJE
- Agora – Agora Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ul. Czerska 8/10 (00-732) Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 59944, NIP: 526-030-56-44 – właściciel Serwisu i Sklepu, Sprzedawca.
- Newsletter – usługa elektroniczna, która umożliwia Użytkownikom automatyczne i cykliczne otrzymywanie od Sprzedawcy wiadomości e-mail i wiadomości SMS zawierających aktualne informacje o produktach prezentowanych w Serwisie, a także o wydarzeniach związanych z promocją tych produktów (w tym informacje handlowe).
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem: www.b2b.wydawnictwoagora.pl.
- Sklep – sklep internetowy działający w Serwisie dedykowany dla podmiotów mających status biblioteki.
- Sprzedawca – Agora.
- Użytkownik – każdy podmiot zarejestrowany w Serwisie i mający status biblioteki.
III. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: b2b.wydawnictwoagora.pl, Agora SA ul. Czerska 8/10 (00-732) Warszawa.
- Adres e-mail: kulturalnysklep@agora.pl.
- Biuro Obsługi Klienta (BOK) pozostaje do dyspozycji Użytkowników w dniu powszednie w godzinach 9:00 – 17:00 pod numerem telefonu: 22 555 44 00.
IV. WYMOGI TECHNICZNE
- Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) urządzenie podłączone do Internetu z zainstalowaną i gotową do pracy przeglądarką internetową obsługującą HTML5,
b) włączenie w przeglądarce internetowej obsługi plików cookies oraz javascript. - Do złożenia zamówienia i realizacji transakcji w Sklepie, niezbędne jest aktywne konto poczty elektronicznej.
V. USŁUGI ELEKTRONICZNE ŚWIADOCZONE W SERWISIE
- W ramach Serwisu Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną następujące usługi:
a) usługa obejmująca założenie i utrzymywanie konta w ramach Sklepu,
b) usługa zawierania, modyfikowania i odstępowania od umów sprzedaży produktów dostępnych w Sklepie,
c) usługa Newslettera,
d) usługa obejmująca możliwość bieżącej komunikacji Sprzedawcy z Użytkownikiem dotycząca realizacji umowy sprzedaży,
e) usługa obejmująca możliwość korzystania przez Użytkownika z innych funkcjonalności konta prowadzonego w ramach Sklepu np. wysyłanie zapytań, publikowanie opinii/komentarzy o produktach,
f) usługa obejmująca możliwość wzięcia udziału w konkursach i akcjach promocyjnych prowadzonych przez Sprzedawcę, na zasadach określonych w odrębnych regulaminach. - Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych usług wymienionych w punkcie 1 powyżej, o czym poinformuje Użytkowników w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Poza sytuacjami wyraźnie uregulowanymi w Regulaminie, każda ze Stron ma prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zostanie wysłane drogą elektroniczną na adres e-mail Użytkownika podany przy rejestracji, a w przypadku oświadczenia składanego Sprzedawcy przez Użytkownika – na adres e- mail kulturalnysklep@agora.pl
VI. REJESTRACJA I ZAŁOŻENIE KONTA
- Zakupy w Sklepie mogą być dokonywane wyłącznie przez Użytkowników zarejestrowanych, po założeniu konta.
- Rejestracja polega na wypełnieniu elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego w Serwisie i wysłanie go do Sprzedawcy. Konto założone zostanie dopiero po zweryfikowaniu danych podanych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym i potwierdzeniu przez obsługę Sklepu, że Użytkownik posiada status biblioteki.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego wymaga podania danych obejmujących: nazwę instytucji, adres poczty elektronicznej (e-mail), adres korespondencyjny, numer telefonu, numer NIP, imię i nazwisko upoważnionego pracownika. W procesie rejestracji w Serwisie Użytkownik sam ustala i wprowadza login oraz hasło. Rejestracja wymaga zapoznania się i zaakceptowania przez Użytkownika niniejszego Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego jest konieczne, aby założyć konto i dokonywać za jego pośrednictwem zakupów w Sklepie. Formularz rejestracyjny wystarczy wypełnić tylko raz.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego może zostać dokonane za pośrednictwem Serwisu lub telefonicznie pod numerem tel.: 22 555 44 00, obsługiwanym przez Biuro Obsługi Klienta (BOK).
- Na podstawie danych z formularza Sprzedawca wystawia fakturę i dostarcza zamówione produkty.
- Konto jest przypisane do Użytkownika. Jeden Użytkownik może posiadać tylko jedno konto.
VII. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Zamówienia można składać za pośrednictwem Serwisu lub telefonicznie, dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta (BOK) pod numer tel.: 22 555 44 00.
- Składając zamówienie za pośrednictwem Serwisu, po wyszukaniu interesującego produktu można od razu umieścić go w koszyku lub zobaczyć jego opis i dopiero wtedy zdecydować się na zakup. Zawartość koszyka można sprawdzać w dowolnym momencie, klikając na przycisk „Koszyk”.
- W celu zakończenia procesu składania zamówienia i dokonania zakupu, za pośrednictwem Serwisu, należy kliknąć w przycisk „zamawiam i płacę”.
- Po złożeniu zamówienia, składanego zarówno za pośrednictwem Serwisu jak i telefonicznie, Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie zamówienia. W przypadku zamówień płatnych przelewem, wiadomość e-mail będzie zawierała numer konta bankowego, na które należy dokonać płatności.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie otrzymania przez Użytkownika wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
VIII. PŁATNOŚCI
- Za korzystanie z Serwisu nie są naliczane ani pobierane jakiekolwiek opłaty.
- W Sklepie istnieje możliwość zapłaty za zakupione produkty:
a) za pobraniem – Użytkownik uiszcza cenę pracownikowi poczty, kurierowi lub w paczkomacie;
b) przelewem tradycyjnym;
c) za pośrednictwem operatora płatności (np. PayU) w formie przez niego oferowanej (szybki przelew, blik, transakcja kartą). - Płatność przelewem tradycyjnym, kartą kredytową lub szybkim przelewem (ePrzelewem) oznacza, że realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę.
- W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, numer konta do wpłaty przesyłany jest w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
- Płatność za pobraniem oznacza, że po złożeniu zamówienia produkty zostaną wysłane, a płatność nastąpi przy odbiorze przesyłki.
- Sprzedawca zastrzega prawo odmowy realizacji zamówienia za pobraniem w stosunku do Użytkownika, który w okresie ostatnich 12 miesięcy złożył zamówienie w Sklepie w opcji płatności za pobraniem i nie odebrał zamówionych produktów.
- W przypadku wyboru przez Użytkownika płatności za zamówienie z góry, Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty pełnej ceny za zamówiony produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia. Zamówienie nieopłacone w terminie 14 dni od dnia jego złożenia, zostanie automatycznie anulowane, a Sprzedawca będzie zwolniony z obowiązku realizacji tego zamówienia.
IX. WYSYŁKA ZAMÓWIENIA
- Użytkownik jest zobowiązany do podania prawidłowego (aktualnego) i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia oraz prawidłowego (aktualnego) i pełnego numeru telefonu. W przypadku podania przez Użytkownika błędnego lub niedokładnego adresu i/lub numeru telefonu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia.
- W trakcie dokonywania zakupów (przed złożeniem zamówienia), w koszyku można zmienić adres dostawy oraz adres do faktury. Po kliknięciu na „zmień dane odbiorcy” lub „zmień dane zmawiającego” będzie można wprowadzić nowy adres lub wybrać istniejący adres z dostępnych adresów.
- Jeżeli Użytkownik chce zmienić adres do wysyłki już po złożeniu zamówienia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem kanałów komunikacji wskazanych w pkt. III Regulaminu. Jeżeli zamówienie zostanie już przekazane do realizacji, nie będzie możliwości dokonania zmiany adresu dostawy.
- Dostępne dla danego zamówienia warianty dostawy produktów oraz koszt doręczenia przesyłki są podawane do wiadomości Użytkownika każdorazowo przed złożeniem zamówienia.
- Użytkownik przed wyborem sposobu doręczenia przesyłki oraz przed złożeniem zamówienia jest informowany o wartości zakupów uprawniających do darmowej przesyłki.
- Informacja o tym, jak szybko Sklep przygotowuje do wysłania konkretne produkty podawana jest przy ich opisie np. „wysyłka w 48 godzin”. Jest to czas liczony od momentu otrzymania e-maila potwierdzającego przyjęcie zamówienia (pkt. VI. 2 Regulaminu) do chwili przekazania przesyłki do wysłania.
- Zamówienie płatne przelewem jest kompletowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sklepu.
- Jeżeli w jednym zamówieniu znajdują się produkty, które obejmują produkty dostępne w magazynie oraz produkty w przedsprzedaży, całe zamówienie zostanie zrealizowane po premierze produktu nabywanego w przedsprzedaży. Na wyraźne żądanie Użytkownika wyrażone w komentarzu do zamówienia, w korespondencji e-mail ze Sklepem lub w rozmowie telefonicznej z BOK, Użytkownik może zażądać niezwłocznego doręczenia tej części zamówienia, która jest dostępna w magazynie i późniejszego doręczenia produktów nabywanych w przedsprzedaży. Użytkownik poniesie koszty tylko jednej przesyłki.
- Do czasu potrzebnego do skompletowania przesyłki, należy doliczyć czas dostawy określony przez firmy świadczące usługi pocztowe i kurierskie.
- Stan realizacji zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się do Sklepu, klikając na „Moje konto”, a następnie wybierając opcję „Moje zamówienia (stan realizacji)”.
X. CENY PRODUKTÓW I FAKTURY
- Ceny wszystkich produktów oferowanych w Sklepie zawierają podatek VAT, są podawane w złotych polskich oraz nie obejmują kosztów przesyłki.
- Ceną wiążącą za zamówiony produkt jest cena produktu podana na stronie b2b.wydawnictwoagora.pl przy produkcie w chwili składania zamówienia przez Użytkownika. Ta sama cena uwidoczniona jest w koszyku zamówień przy wybranym produkcie.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia wraz z kosztami wysyłki zgodnie z tabelą opłat przedstawiana jest w procesie składania zamówienia po dokonaniu przez Użytkownika wyboru formy dostawy i formy płatności lub potwierdzana ustnie przez pracownika BOK przyjmującego zamówienie w trakcie połączenia telefonicznego.
- Po dokonaniu rejestracji i założeniu konta w Serwisie, każdy Użytkownik będzie miał przypisywany przez Sprzedawcę stały rabat, który będzie automatycznie obniżał ceny produktów zgodnie z wartością przypisanego rabatu. Oferta wyświetlana Użytkownikowi po zalogowaniu będzie uwzględniała przypisany do danego Użytkownika stały rabat.
- Sprzedawca jest uprawniony do przydzielenia danemu Użytkownikowi kredytu kupieckiego, w ramach którego Użytkownik może skorzystać z płatności odroczonej tj. po przydzieleniu kredytu kupieckiego, zapłata za zamówiony towar będzie mogła zostać dokonana w terminie późniejszym określonym przez Sprzedawcę przy przydzielaniu takiego kredytu.
- Sprzedawca jest uprawniony do organizowania czasowych promocji w Sklepie na wybrane produkty a także do przyznawania Użytkownikom indywidualnych kodów rabatowych.
- Faktury są wysyłane razem z przedmiotem zamówienia, ewentualnie w odrębnej przesyłce lub w wersji elektronicznej za pośrednictwem e-mail.
- Jeżeli Użytkownik chce zmienić dane do faktury po złożeniu zamówienia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem kanałów komunikacji wskazanych w pkt. III Regulaminu. Jeżeli zamówienie zostanie już przekazane do realizacji, nie będzie możliwości dokonania zmiany danych.
XI. NEWSLETTER
- Sprzedawca świadczy usługę Newslettera, która umożliwia Użytkownikom automatyczne i cykliczne otrzymywanie od Sprzedawcy wiadomości e-mail i wiadomości SMS, zawierających aktualne informacje o produktach prezentowanych w Serwisie, a także o wydarzeniach związanych z promocją tych produktów (w tym informacje handlowe).
- Z usługi Newslettera może skorzystać każdy Użytkownik, który wyrazi zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych i poda swój adres poczty elektronicznej, a w przypadku zgody na Newslettera przesyłanego w formie wiadomości SMS – także numer telefonu, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Zgoda na otrzymywanie Newslettera może zostać wyrażona podczas zakładania konta w Serwisie lub później w dowolnym momencie.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Użytkownik otrzymuje na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym, wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie zapisu na Newsletter. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newslettera.
- Usługa Newslettera świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie usługi Newslettera zostaje rozwiązana z chwilą wypisania się z Newslettera przez Użytkownika. Użytkownik może wypisać się z Newslettera poprzez kliknięcie w link podany w każdym Newsletterze dostarczanym w ramach świadczenia tej usługi lub poprzez aktywację odpowiedniego pola w koncie założonym w Serwisie.
XII. REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje związane z towarem lub realizacją umowy sprzedaży, Użytkownik może złożyć Sprzedawcy w następującej formie:
a) za pośrednictwem swojego konta w Serwisie w sekcji „reklamacje”,
b) przesłanie wiadomości e-mail na adres: kulturalnysklep@agora.pl,
c) przesłanie korespondencji w formie tradycyjnej pod adres: AGORA S.A. ul. Czerska 8/10; 00-732 Warszawa z dopiskiem: Reklamacja – b2b.wydawnictwoagora.pl,
d) telefonicznie pod numerem telefonu: 22 555 44 00. - Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail Użytkownika, datę lub numer zamówienia, opis przedmiotu reklamacji i jego uzasadnienie, żądanie Użytkownika (wymiana towaru na nowy, naprawa, obniżenie ceny o określoną kwotę lub odstąpienie od umowy) oraz w przypadku wybrania formy pisemnej także podpis Użytkownika składającego reklamację.
- Pod rygorem utraty uprawnienia wynikającego z tytułu rękojmi (niezgodności towaru z umową), Użytkownik zobowiązany jest do zbadania towaru pod względem ilościowym i jakościowym przy jego odbiorze oraz w przypadku wykrycia wad (niezgodności towaru z umową), powiadomienia o tym fakcie Sprzedawcy pisemnie w terminie 7 dni od wykrycia wady (niezgodności towaru z umową).
- Wszelkie reklamacje, rozpatrywane będą niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail, z którego nadesłano reklamację, a w przypadku złożenia reklamacji w formie pisemnej i niepodania adresu e-mail w treści reklamacji, na adres e-mail wskazany przy rejestracji Użytkownika.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę i przystąpienia do realizacji żądania Użytkownika polegającego na odstąpieniu od umowy, reklamowany towar należy odesłać na adres: AGORA S.A. Biuro Obsługi Klienta ul. Czerska 8/10; 00-732 Warszawa z dopiskiem: Reklamacja – b2b.wydawnictwoagora.pl.
- W przypadku odstąpienia od umowy wskutek zasadnej reklamacji, przypadające do zwrotu środki pieniężne Użytkownika są w pierwszej kolejności stawiane do jego dyspozycji w zakładce „saldo użytkownika”. W ciężar takich środków Użytkownik może dokonać nowego zakupu lub zażądać ich zwrotu.
- Strony zobowiązane są do współdziałania przy wykonywaniu uprawnień reklamacyjnych oraz dążenia do polubownego rozwiązania ewentualnych sporów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Użytkownik ma możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej (platforma ODR) w celu poddania pod rozstrzygnięcie sporu z Agorą drogą elektroniczną. Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów mieszkających w Unii Europejskiej i przedsiębiorców mających siedzibę w Unii Europejskiej dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia między nimi internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
XIII. KOMUNIKACJA W SERWISIE
- Serwis umożliwia zadawanie pytań dotyczących poszczególnych produktów. Użytkownik zamieszcza pytanie w przeznaczonym do tego polu w Serwisie. Z chwilą zadania pytania Użytkownik wyraża zgodę na jego opublikowanie oraz na opublikowanie odpowiedzi udzielonej przez pracowników Sprzedawcy na stronach Serwisu bez ograniczeń czasowych. Sprzedawca jest uprawniony lecz nie zobowiązany do opublikowania pytania i odpowiedzi w Serwisie. Sprzedawca może opublikować pytanie i odpowiedź w całości, w wybranym przez siebie fragmencie lub powstrzymać się od publikacji.
- Sklep udostępnia wszystkim zainteresowanym możliwość zamówienia powiadomienia o produktach aktualnie niedostępnych w magazynie Sprzedawcy. W tym celu Użytkownik wpisuje adres poczty elektronicznej, pod który Sprzedawca wyśle wiadomość e-mail informując o ponownej dostępności danego produktu. Zamówienie powiadomienia jest każdorazowo potwierdzane przez Użytkownika poprzez kliknięcie w aktywny link przesłany w wiadomości e-mail na adres podany przez Użytkownika przy zamówieniu powiadomienia.
XIV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Użytkowników.
- Dane osobowe są przetwarzane przez administratora w celach związanych z korzystaniem z Serwisu i ze Sklepu, tj. zawierania i wykonywania umów sprzedaży, w celu realizacji prawnych obowiązków spoczywających na Sprzedawcy, w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy, a także na podstawie zgody Użytkownika w celu realizacji usługi Newslettera.
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, lecz niezbędne dla zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów w Sklepie oraz do korzystania z poszczególnych funkcjonalności w Serwisie (np. zapytania, komentarze, usługa Newslettera).
- Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawienia i usunięcia.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności, która dostępna jest w zakładce „Polityka Prywatności” na stronie Serwisu oraz w tym miejscu.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.10.2022.
- Agora jest uprawniona do jednostronnej zmiany Regulaminu w zakresie, który nie został indywidualnie uzgodniony z Użytkownikiem na podstawie uzasadnionej przyczyny. Jako uzasadnioną przyczynę uznaje się w szczególności zaistnienie jednej z następujących okoliczności:
a) zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie, w jakim taka zmiana przepisów wpływa na treść Regulaminu lub nakłada na Agorę obowiązek modyfikacji treści Regulaminu;
b) wydanie przez organy administracji publicznej, w tym w szczególności Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzji, rekomendacji, zaleceń, zobowiązań lub aktów o analogicznym charakterze w zakresie, w jakim ww. akty administracyjne wpływają na treść Regulaminu lub nakładają na Agorę obowiązek modyfikacji treści Regulaminu;
c) wprowadzenie przez Agorę nowych funkcjonalności Serwisu lub modyfikacja ich dotychczasowego zakresu – zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie dotyczącym takich nowych funkcjonalności;
d) powstanie orzecznictwa sądowego lub administracyjnego, z którego wynika, że postanowienia analogiczne do stosowanych w Regulaminie mogą być sprzeczne z prawem, w tym w szczególności z prawem ochrony konsumentów – w takim przypadku zmiana treści Regulaminu będzie dopuszczalna, o ile będzie można obiektywnie uznać, że z punktu widzenia przeciętnego Użytkownika, proponowana zmiana jest na korzyść takiego Użytkownika;
e) Regulamin wymaga uzupełnienia, doprecyzowania lub modyfikacji przez wzgląd na większą przejrzystość jego postanowień dla Użytkowników - zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie, który pozwala na uzyskanie większej przejrzystości jego postanowień;
f) przeciwdziałanie nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu, Usług elektronicznych oraz Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych osobowych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie, który pozwala na uzyskanie większego cyberbezpieczeństwa; - Agora poprzez publikację w Serwisie oraz poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Użytkowników, informuje o:
a) treści planowanej zmiany Regulaminu,
b) dacie wejścia w życie zmiany Regulaminu,
c) jednolitej treści Regulaminu po zmianach. - Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów o świadczenie usług elektronicznych zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. W przypadku takich umów stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dniu wyrażenia woli przez Użytkownika na zawarcie umowy o świadczenie usług elektronicznych.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa, w szczególności Kodeks cywilny, ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza praw Użytkownika, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze bezwzględne zastosowanie znajdą przepisy obowiązującego prawa.
- Spory wynikające z Regulaminu, których nie udało się rozwiązać między Użytkownikiem a Agorą na drodze polubownej, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Agory.